Alla inlägg under augusti 2007

Av Sandra - 30 augusti 2007 22:00

Var på lektion idag :) hade riktigt skoj. Än så länge trivs jag väldigt bra i klassen och med kursen. Gjorde labbar idag också. bra det så att jag hinner vara med på så många som möjligt innan jag börjar jobba för då kommer jag ju missa några =/...


Har försökt börja packa men det går inge vidare.. tjejer vet ni.. Man packar alltid med sig alldeless för mycket. får se hur det går denna gång. Får fortsätta packa imorn istället för allt är inte ritktigt torrt tyvärr.. Skulle vara skönt om jag var klar med allt sånt ikväll. För imorn så måste jag hinner med lita saker iaf som t.ex åka till pappas jobb och städa där, ringa banken, gå på apoteket och gå en lång sväng med vovven. sen hämta Emma kl 13 när hon är klar med tentan. Eller ja så mycket var det ju inte som jag var tvungen att göra egentligen men ändå:P packningen kommer ta lång tid känns det som:P så imorn blir det att gå upp med tuppen och packa, det första jag gör.


Ne nu sitter man och kollar på film och ska snart sova.. skulle vara grymt skönt att somna tidigt ikväll blir ju en lång och rolig helg. Hehe Jag och emma i Göteborg.. =) grymt skoj...


Godnatt!!

/Sandra

Av Sandra - 29 augusti 2007 09:41

Var med Emma igår kväll. käkade kantarellsoppa och sen gick vi i rask tempo bort till statoil och skulle hyra underbara älskade men den var uthyrd tyvärr så vi hyrde "little miss sunshine" Och den filmen var väl ingen direkt höjdare. skum film. Ända som var roligt var tutan haha...

Och kallt vra det igår också. Måste köpa fingervantar tror jag så man har ett litet skydd mot kylan innan den riktiga kommer.


Kändes som en sten släptes från min igår iaf. Riktigt skönt. Och vad skule jag gjort om jag inte var med dig igår Emma. Då hade det vart så jobbigt men tänkte inte på det någonting alls faktiskt.. eller nästan. Men nu när jag sitter och funderar. så ja det kunde inte ha blivit bättre :)


Emma och jag var uppe med tuppen idag. :) Emma skulle hem och plugga till tentan. Håller verkligen tummarna för dig vännen.

Så vi gick mot bergsåker kvart i 9 ungefär. Skönt men grymt kallt måste jag säga. Frös till och med om öronen idag när vi var ute och gick. Då är det illa.

Så nu när jag kom hem satt jag och surra med min äslkade mamma. Så nu ska vi åka och handla mat och sånt sen ska vi åka och gå runt sidsjön med våran gamling :) Han blir 10 år till jul. =/ Jobbigt. Vill ju att han ska vara liten och leva jämt.


Ne nu ska jag göra mig klar.

Ha det bra idag alla!!
/Sandra

Av Sandra - 27 augusti 2007 22:47

Chiara - Angel,  Grymt fin låt.

Sitter och filosoferar lite för mig själv, medan jag lyssnar på denna låt.

Ne undra om man ska gå och lägga sig snart så man kommer upp imorn när väclarklockan ringer halv 7. Suck. men det ska bli roligt ändå.


Och fy. Det känns att hösten är här. var bara 5 grader kl 9 när jag satt på jobbet och väntade på att nattlars skulle komma.. Helt sjukt. =/ Ne måste beställa min jacka som jag vill ha så fort jag får till lönen!

Sov gott alla.

/Sandra

Av Sandra - 27 augusti 2007 14:35

Inte hade det kommit in någon lön på mitt konto idag eller. Hyffsat less. Så då ringde man ju lönekontoret och inte hade dom fått någon lönerapport heller. Så less. ska alltid strula med nått när Chefen är på semester så förmdoligen så har ju inte Ulla kollar Lisbeths brevlåda... åhhh.

Bara hoppas att jag hinner få pengarna innan torsdag så jag kan betala räkningarna och se hur mycket pengar jag har över tills i helgen nere i Göteborg och hur mycket jag kan spara denna månad. Var verkligen inte rätt månad att det skulle strula driekt. =/Men men på ett eller annat sätt löser det sig väl hoppas jag.


Av Sandra - 27 augusti 2007 14:03

Veronika ringde idag från rekryteringen. Vart lite chockad faktiskt eftersom komunen ska dra in så mycket som möjligt med alla vikarier. Men ja iaf. fick ju då jobba ikäll 16.30- 21.30 tror jag det vart till. Så det kändes ju lite skönt ändå. För man blir ju så dagovill nu när man inte jobbat på en hel vecka.


Ne nu ska jag gå ut och gå en liten sväng med hunden sen äta lite sen åka på jobbet.


/sandra

Av Sandra - 26 augusti 2007 20:16

Var och tränade idag på Emmas pass. Så grymt skoj. Måste in och prata med chefen imorn och fixa massor med papper också.Så ska passa på att fråga om bidraget också.


Ja gårdeagen vart verkligen inte som planerat. Herre gud!! Lirade ju som sagt x-box jag coh blixt. Halo 2 :) Så skoj sen kom emma så då kikade vi på shrek 2. Sen när detvar slut så skulle jag skjutsa upp blixten till hans mamma så han kunde låna bilen och då vart vi öl sugen även fast vi sagt att det skulle vara en lugn helg. Vi tre tog varsin bil åkte ner igen till Blixt tog några shottar sen på O´learys och tog nån öl och dansa ;) men vi hade grymt skoj inte lika roligt idag.


Vart en riktigt jobbig dag idag måste jag säga. Bråk hit och dit.

Men men sånt är väl livet....


Ha en fortsatt söndag kväll

/Sandra

Av Sandra - 25 augusti 2007 19:12

Japp det vart en sån kväll ikväll :) Nyss vart ute ovh gått med blixten runt sidsjön och sen var vi och köpte godis. Så nu blir det lira X-box och gotta oss och sen kommer emma och då blir det glo på "Shrek 2"

Ja jag har nog världens underbaraste vänner. Vad är man utan dom egentligen? Så kommer det något som gör att allt går neråt igen så kommer det ändå gå upp lika fort eftersom man har dom som backar upp en och stöttar och finns där.


Gjorde jag rätt eller fel? Ja det är verkligen frågan det. Känndes fel på engång men samtidigt inte på ett underligt sätt. Svårt att förklara vad det handlar om. Jaja bara tiden kan utvisa. Har så mycket annat att tänka på nu ändåså. Har verkligen ett roligt år framför mig nu.


* vikariat på hagalid

* pluggar naturkunskap B

* spara ihop pengar till utlandsresa

* ett till jobb

* söka till sjusköterska

* flytta


och massor med annat smått och gott som små resor hit och dit med emma och andra :D


ne nu blir det x-box för nu kom blixten :D

/sandra 

Av Sandra - 25 augusti 2007 10:54

Japp snart börjar min lilla stumpa 1:an. Shit, hon var ju nyss en liten krabat bara tycker jag. Och idag har hon sin första fotbollsmatch som jag ska åka och hejja på. Så syster min kommer och hämtar mig kvart över 12 =)


Kom nyss hem från emma. Åkte ju dit igår. Hon hämtade mig vid 10 tiden så fruktansvärt trött men sen vart man pigg igen ett tag så då slog vi på Dagboken och korkade upp en vinflaska och satt och surra och den filmen var verkligen grymt bra. tänk vad hemskt. För det kan ju verkligen bli sådär också. så hoppas man har en sådan där underbar vid sin sida isf.


Ikväll då? Ska ringa blixten snart och se om han är vaken så ska jag komma med förslaget att se Shrek 2 och lira X-box :D.


Pappa är hemma idag också, ska på Open trot. LIte roligt att träffa han också :)


Ne nu ska jag snart duscha och göra mig klar.
Ha en härlig dag alla i finvädret. Utom du då david som får ha en härlig dag i det dåliga ;)
/Sandra

Ovido - Quiz & Flashcards